søndag den 23. september 2012

At være lykkelig.

Vi går direkte til en lille historie:

Der var engang en hjemløs mand som hed Troels. Det eneste Troels ejede var en tønde og en frakke. En dag da Troels sad og solede sig, kom kongen hen til den hjemløse mand, for kongen vidste at Troels havde hovedet i orden og faktisk var rigtig klog. Kongen stillede sig ind foran Troels og sagde: 
"Er der noget du ønsker dig? For så vil jeg lade dig det ønske gå i opfyldelse!"
Troels svarede ærligt: "Så ønsker jeg mig at du træder et skridt til side, så solen kan skinne på mig."

For Troels var lykken at solen skinnede på ham. Næsten alle andre mennesker end Troels ville have bedt kongen om en bil, mad, tøj, penge, eller andet. Men på en måde forstår jeg ham godt. For på det tidspunkt, jeg føler mig allermest lykkelig, i hele verden. Det er når jeg sidder ude i solen. Det er som om at solen liver min sjæl op. Det elsker jeg.

Men alligevel, tror jeg ikke jeg ville have sagt som Troels her i den lille historie.
Meningen med historien, er egentlig at tænke over, hvor lidt der faktisk skal til for at føle sig lykkelig.
Man behøves ikke have dyrt mærketøj, mange venner, eller lign. Små ting kan gøre det.

Jeg er lykkelig. Er du?



//Maja

Ingen kommentarer:

Send en kommentar