torsdag den 6. september 2012

Tanker #1

Hvem er DU?


Ja, først virker spørgsmålet ovenover helt nemt og skørt.
Ja selvfølgelig. Jeg hedder Maja, er 13 snart 14 år gammel, bor i Nyborg og går i 8.klasse.

Men alligevel. Forestil dig at du hed noget andet. Jeg forestiller mig fx at jeg hedder Sofie. Jeg kunne ikke forestille mig at gå hen til folk og sige, "Jeg hedder Sofie Aagaard Rasmussen." ¨
Ville det stadig være mig?

Og hvad er jeg egentlig? Et menneske selvfølgelig. Men, Hvad er et menneske?
En mærkelig ting der går rundt på jorden, tror den kan alting, og ved alting.
Men gør vi også det?
Tænk hvis der udenfor her, er endnu klogere mennesker, eller nej det behøves ikke engang være mennesker.
Men endnu klogere væsner, som griner ad os. Se dog på os, vi tror vi ved alt.

Verdenen er mærkelig, og tit tænker v ikke over det. Vi går bare rundt, går i skole, går til sport, og hvad vi ellers bruger vores liv på. Men vi tænker slet over tingene.
Det her er et kursus for at få dig til at tænke på tingene.

God tur.


//Maja



Ingen kommentarer:

Send en kommentar