lørdag den 27. oktober 2012

Hvorfor det hele går den forkerte vej?

Engang var Facebook et sted, hvor man lagde billeder ud for at vise hvad man lavede. Et sted hvor man lavede status'er om sit liv, og hvad man gik og lavede.
Nu er Facebook et sted, hvor folk kun skifter profilbillede, og gør alt hvad der er muligt for at få likes på det.

Engang var Instagram et sted, hvor man lagde billede ud af hvad men spiste, hvad man lavede, osv.
Nu er Instagram et sted, hvor folk kunne ligger billede ind af sig selv. Folk tagger #Tagsforlikes, for at få mange likes, fordi det ligesom er sjovt at se hvor man likes man kan få.

Men på en måde forstår jeg ikke det fede. For når du tagger de der ting, er dem som liker, jo rimelig ligeglad med dit billede, de er fuldstændig ligeglad hvordan dit billede ser ud. Og så er det jo ikke fedt at få likes?
Meningen med likes, er jo at man kan lide billedet, og derfor viser det ved at trykke "Like".

Synes det er så pinligt, at være født i den tid, hvor folk er sådan. Jeg synes virkelig det er kikset, når man tagger de der ting for at få likes.
Meningen med tags er jo at man kan søge på fx. "fall" og finde efterårsbilleder. Men hvis man tagger alt muligt der slet ikke har noget med billedet at gøre, begynder det hele med tags jo at forsvinde.

-Ikke at sige at jeg ikke selv er med til det, for det har jeg selv været, og det er derfor der berører mig sådan. Meningen med at jeg skriver de her ting, er ikke for at såre nogen, men for at få folk til at tænke over tingene.
//Maja


Nyd Livet. Uden at tænke på hvor mange likes du får på instagram, eller facebook.
For nogle er det svært I know. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar