mandag den 8. oktober 2012

Ingen er perfekte. Heller ikke mig.

Intet mennesker i hele verdenen er perfekt. Uden fejl. Fejfri.
Nogen har selvfølgelig større problemer i livet end andre, men alle vil komme ud for modgang i livet.
Før eller senere.


Alle har ting som de kun siger til deres nærmeste. Eller i hvert fald, ting som ikke lige er det første man siger når man møder nye mennesker.
Jeg har arvet en sygdom fra min far. Nu når jeg sidder og skriver det, synes jeg det lyder meget voldsomt.
Nogle vil sige det er ret voldsomt. Men folk som kender mig ved, at det ikke er noget man tænker over i hverdagen.

Min sygdom hedder MHE, Multiple Hereditary Exostoses. Jeg kalder det ekstraknogler. Min krop laver ekstraknogler samtidig med at jeg vokser, og jeg har mange ca. 20-40 stk.

Igennem de sidste 5 år, har jeg fået 7 operationer. Nogle rigtig store. Andre rimelig små.
En af de værste følelser jeg kender til, er følelsen af at folk tror jeg pjækker.
For nej, jeg er ikke i god form. Men det er også svært. Lige nu, kan jeg løbe 0,5 km, inden jeg bliver træt i benet. Det er lidt træls. Men sådan er det.

Men der er også ting jeg har været heldige med. Jeg har altid haft perfekte tænder, perfekt syn, og aldrig været allergisk overfor noget. Sådan er vi jo sjovt nok forskellige :-)

Jeg har taget billeder hvor i kan se mine ekstraknogler, og hvor lidt man ligger mærke til dem.
De er jo indenunder huden, hihihiih.
Ekstraknoglerne er markeret med en Stjerne:





Vi er alle forskellige.

//Maja

Ingen kommentarer:

Send en kommentar