lørdag den 19. januar 2013

Til jer.



Først og fremmest vil jeg bede jer skrive kommentar nedeunder mine indlæg, hvis i har spørgsmål til noget af det jeg skriver, eller bare noget andet. I kan både skrive anonymt eller med navn. 
Så vil jeg besvare spørgsmålene i et kommende indlæg. 



Klaver:

Jeg har spillet klaver i 5 ½ år. 
At spille klaver er ikke bare nogle bestemte tangenter der trykkes ned på det bestemte tidspunkt. 
Det er et slags kunstværk, man kun forstår hvis man kender det.
Også kaldet en "historie."
Ikke for at lyde klog, men det er sandt. 
Et hvilket som helst menneske ville kunne sætte sig ned, øve i nogle i få timer, og være lige så god som jeg. 
Men det ville være musik uden "historie". Når jeg lære at spille klaver, lære jeg at fortælle en "historie"
En "historie" kan være tempoet, styrken, glidende, hoppende, eller en anden fornemmelse. Dette gælder mest for klassisk musik, da andet musik, har teksten til at fortælle "historien".

Her nogle små klaverstykker med forskellige historier, jeg kan sagtens blive 1000 gange bedre, og kys til den gode kvali:






Tillykke til min dejlige lillesøster der idag fylder fylder 12. 


//Maja



Ingen kommentarer:

Send en kommentar