fredag den 13. juni 2014

Dårlige karakterer er en dødssynd


Afgangsprøver er for at øve os i at gå til eksamen

Det gælder kun om at få en god oplevelse med det

Vi skal lære at have læseferie og disponere vores egen tid, lære at læse op på et emne

Afgangsprøvernes karakterer betyder intet

___________________

Det er hvad de sagde

__________________

Alt under 12 er dårligt

Det er pinligt og skuffende at skulle fortælle om en karakter under 12

Det er bedst, hvis vi kan få 12 og derefter fortælle vores venner at "Jeg forberedte mig ikke engang"

_________________

Presset er stort.

Vi spørger vores venner,

Hvad fik du? 12? 7? nå okay

Jeg fik 12 ;)

VI BURDE SPØRGE

Hvordan var din oplevelse med prøven?



Hvis nogen spurgte mig om hvordan min fysik prøve gik idag, ville jeg svare forskelligt, således:

"Hvordan gik det? Hvad fik du?"
- Lort, jeg fik 7

"Hvordan var din oplevelse med prøven?"
- God! Jeg hader fysik, men jeg synes det gik rigtig godt. Det var ikke så skræmmende som jeg troede, og jeg havde en rigtig god oplevelse med prøven.

________________________________

Hvorfor laver vi det unødvendige pres imod hinanden?

Hvorfor har vi behov for at føre os frem med vores gode karakterer, så andre får det dårligt?


"Hvordan var din oplevelse med prøven?"

sådan burde det lyde
spred budskabet



//Maja





Ingen kommentarer:

Send en kommentar