lørdag den 5. juli 2014

Inspiration / En kopi



Får du inspiration rundt omkring eller er du bare en efterligner?

Jeg hører tit sætningen ”Omg, hun har købt de samme sko som mig, nu kan jeg lige så godt smide dem ud” eller ”bare lov mig du ikke køber den samme kjole som mig”.
Hver dag. Hver eneste dag, får vi inspiration fra hinanden. Måske ser vi deres tøj, eller stil og synes den er fed og vil derfor gerne have noget af det samme. Eller måske, er der en person vi virkelig godt kan lide, og kan derfor også lide deres stil. Vi vil gerne have folk til at komplimentere vores ting og tøj. Men vi hader, når folk køber det samme som os. Efterligning er totalt nogo, men at være et stilikon for andre er totalt nice.
Hvad er forskellen og hvor går grænsen?
(det her er selvfølgelig ikke det eneste svar på spørgsmålet, det er blot min mening)

At få inspiration
Du læser blade, blogs, eller møder en masse forskellige mennesker fra gaden, og finder nogle fede elementer i hver stil. Du kopierer lidt fra hver stil, og ender med at finde din egen unikke.
At efterligne
Du køber det samme tøj som dine veninder, når i er ude at shoppe, og køber aldrig tøj, inden du har hørt en andens mening. Du køber ikke tøj du selv kan lide, men tøj du ved at andre vil synes om. Du kopier andres stil, fordi det simpelthen er nemmere end at skulle sammensætte sin egen. 

Lad folk få inspiration fra dig, og lad være med at blive sur over det. Hvis personen ikke har sammensat outfittet på samme måde som dig, har personen ikke efterlignet dig, men blot fundet inspiration fra dig, og det er kun cool. 
Alle folk der skiller sig ud, vil få både negativ og positiv respons, det er bare ikke alle der kan klare det, og derfor er det at have sin egen stil, et stort symbol på selvsikkerhed. 


"Alle mennesker er unikke. Det er bare ikke alle der viser det."




Min dovne aktivitet på bloggen,
er snart slut.

Spændende idéer venter.

//Maja


Ingen kommentarer:

Send en kommentar