lørdag den 13. oktober 2012

Er det tilfældigt, hvem der bliver hatet?

Er det tilfældigt, hvem der bliver hatet?
Og hvorfor bliver andre elsket af folk som de slet ikke kender?
--------
Det er ikke nogle nemme spørgsmål. Men ved hjælp af fornuften vil jeg svare således;

Er det tilfældigt, hvem der bliver hatet?
For det meste er det nemmest at hate på dem der skiller sig ud. De gør noget anderledes, og man ved at når man hater dem, har man flertallet med sig, fordi de er noget for sig selv.
Ofte føler man sig også truet af dem. De er stærkere end du selv er, fordi de går mod strømmen, og er sig selv. Og det er nemlig skide hårdt. Derfor skal de da lige hates lidt...
At du hater eller starter rygter, fortæller kun hvor svag en person du er.

Og hvorfor bliver andre elsket af folk som de slet ikke kender?
For det meste elsker man folk som allerede er elsket. Det vil sige de også er populære. Når man godt kan lide dem, ved man at der er mange folk der er enige i det. Det vil faktisk også sige, at man er for svag til at sige sin egen mening.


Lidt om mine erfaringer:
Min bedste veninde Clara, har fået lavet dreadlocks. Hvis du ikke ved hvad det er, kig tilbage i vores indlæg, hun har nemlig skrevet et om det. Hun er så meget sig selv, og det er noget af det jeg elsker hende så meget for. Ligesom alle andre mennesker, synes hun selfølgelig også det er hårdt, når nogle starter rygter, eller hater på hende, fordi hun går mod strømmen. Hvis man har gode venner/veninder, folk omkring som elsker èn, er hate ikke så slemt, som hvis man står alene. Men det vil aldrig være rart.

Nogle folk i den by jeg bor i, har startet rygter om at der er mider, i Clara's dreadlocks. Personerne er på min alder. Det er virkelig der jeg tænker, tilbage i børnehaven, for det er virkelig plat. Det er ikke engang fysisk muligt at der kan leve mider i hendes hår. Come on, altså.

Jeg bliver også hatet en del selv. Folk fra min parallelklasse, folk som slet ikke kender mig. Måske sidder personerne og læser dette nu, hvem ved. Jeg ved godt hvem der har startet rygter om mig, for rygter går jo rundt, det ender med at personen til sidst får det at vide selv. Men at blive hatet, tager jeg nu ikke så tungt, for jeg ved, der er masser af folk som elsker mig. Det er jo det vigtigste.
 (ikke at sige at jeg er 100 % ligeglad med hate, det er ingen jo!)

Men noget at det jeg elsker mest, er at ruske op i samfundet, komme med mine meninger, skrive tekster som denne, og mest af at, få folk til at huske, at have deres egne meninger, holdninger, og tilgange til livet. Få folk til at stoppe op, og tænke sig om, inden de går videre.

Tak fordi jeg måtte bruge jeres tid, jeg mener nu ikke den er spildt.

//Maja

KOM MED DEN GODE ENERGI, DET ER FUCKING EFTERÅRSFERIIIIIE!






Hvis du har brug for at være lidt trist, gå til http://www.rainymood.com/.. Siger ikke mere..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar