mandag den 3. marts 2014

Verdens glædeligste reklame


Har absolut aldrig været fan af reklamer
Bliver gal over hvordan de kan snyde min hjerne

Har endelig fundet en reklame som jeg bliver glad af at se.
Hvis den var på spotify, ville den helt klart ligge på min playliste over "feel good" sange. 
Hør og se reklamen, her

For det første er sangen god, og hvis man ikke bliver glad af alle 
de dejlige børne-stemmer, så ved jeg næsten ikke hvad der ville kunne gøre det..

#Reasons to believe

For hver tank der bliver bygget,
Bliver der bagt 1000 kager.
For hver mandag morgen,
Er der en lørdag aften.
For hver person der løber fra loven,
Er der 100'vis der løber for at tabe sig.
Hver gang der bliver givet et rødt  kort,
Er der 12 sejr's knus.
For hver gang, nogen udviser had,
Er der 5000 der bliver gift.
For hvert pinligt øjeblik,
Er der 500 sjove video'er.
For hver gang nogen skændes,
Er der mange flere der deler en cola.


Kan man tale om reklamer på den gode måde?
Det tror jeg vidst.

________
Man kan tale om at vi går i skole for at arbejde, og arbejde for at dø osv.
Men hvis vi holdte fri hver dag og nød livet, ville der ikke være noget samfund, 
og vi ville alle leve i fattigdom. 
Er det at nyde livet?
Nej.
At nyde livet er forskelligt for alle.
For mig er det at tage nyt tøj på, som jeg selv har tjent penge til at kunne købe.
At spise chokolade, efter utallige gange i fitness.
At få en god karakter, efter hårdt arbejde.
At slappe af, efter en uge uden pause.
At føle mig fortjent til mine handlinger.

Vi går i skole, for at føle os fortjent til at feste i weekenden.
Vi arbejder for at tjene penge, til de ting vi godt kan lide.
Vi nyder livet, alle sammen.
Måske bare ikke hvert eneste minut.
Men hvis jeg lavede alt det jeg kunne lide, 
Hele tiden.
Ville jeg ikke kunne lide det mere.


Sådan ser jeg i hvert fald på det.
Hvordan gør du?

Vi har alle frihed.


//Maja


Ingen kommentarer:

Send en kommentar