tirsdag den 31. december 2013

Om nytårsfortsæt


Du ved det godt. Måske laver du dem endda hvert år. Du holder dem måske endda også en hel måned. Men de forsvinder væk i hverdagen, væk blandt skole og venner og alle de mindre udspekulerede ting.
Dine nytårsfortsæt.

Kan du huske de nytårsforsæt du lavede sidste år? Nej vel? Hvorfor laver vi dem så? 
Men måske er det også bare vigtigt at huske tilbage, på de minder og oplevelser vi har haft. Og på de ting vi har lært af det forrige år, ikke mindst. Hvis vi hopper ind i det nye år, med god energi og gejst til et nyt år, med håb og idéer til hvordan det kommende år, kunne blive endnu bedre. Vores nytårsfortsæt
Jeg har glædet mig så meget til at starte på det nye år. Nogle få af mine nytårsfortsæt er at leve sundt og træne ofte i fitness, og jeg har ikke haft det sådan "nu må jeg nyde de sidste dage af mit gamle usunde liv" men mere, "jeg må ikke starte på at være sund før det nye år kommer". 
Skulle jeg ikke snuppe en frugtskål og et stykke ristet rugbrød til morgenmad? Nej, jeg må ikke starte før det nye år. Jeg glæder mig virkelig, ahah. Men jeg har mange flere nytårsfortsæt og måske burde jeg skrive dem ned, eller hænge dem op, så jeg vil huske på dem, i løbet af året. Jeg vil ikke skrive dem her, da jeg tænker det er en ret personlig ting.  

Om mit 2013:
Jeg har hverken udviklet mig, eller ændret mig betydeligt meget i det foregående år. Den eneste måde jeg har forandret mig, har været at jeg er blevet meget bedre til at møde nye mennesker. Jeg har aldrig været den mest udadvendte person, men det er jeg blevet med stor stil. Jeg har haft nogle vildt gode succeser med at møde nye mennesker, og droppe fordommene, men det har også gjort at jeg stoler (for) hurtigt på folk. Det er en god evne at kunne stole på folk, men det kan også ende galt hvis personen modbeviser ens tillid. Tusind tak, til alle de mennesker der har fået en del i mit liv i år.
Udover det, har det været et år med mange svære valg. Og jeg ved, at det kommende år, byder på endnu flere dilemmaer der skal tages stilling til, og flere svære valg der skal tages, men det er også en af de vigtigste ting der skal læres i livet.
For at nævne nogle personlige ting, har det været svært at skulle finde sig selv, og finde ud af hvem man gerne vil være. Der har også været nogle ting i venindekredsen, for ikke at nævne i kærlighedslivet. Jeg har skulle vælge, hvordan min fremtid skal foregå, og jeg har kæmpet med en operation der ikke gik lige som planlagt.
Det første halve år af 2013, har været perfekt. Intet mindre, men heller ikke specielt interessant. Det sidste halve, har været fyldt med flere udfordringer, men ikke mindst også fede oplevelser.
Jeg takker for et godt 2013.

små udklip og minder, som vil minde mig om et fantastisk år




- hvorfor sidder jeg og græder, det har været sådan et godt år.. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar